رهگذر

یادمون نره همه ما رهگذریم...

رهگذر

یادمون نره همه ما رهگذریم...

خداوند همه چیز می شود همه کس را...

خداوند بی‌نهایت است و لامکان و بی زمان

اما به قدر فهم تو کوچک می‌شود

و به قدر نیاز تو فرود می‌آید،

و به قدر آرزوی تو گسترده می‌شود،

و به قدر ایمان تو کارگشا می‌شود،

و به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک می‌شود،

و به قدر دل امیدواران گرم می‌شود...

پــدر می‌شود یتیمان را و مادر.

برادر می‌شود محتاجان برادری را.

همسر می‌شود بی همسر ماندگان را.

طفل می‌شود عقیمان را.

امید می‌شود ناامیدان را.

راه می‌شود گم‌گشتگان را.

نور می‌شود در تاریکی ماندگان را.

شمشیر می‌شود رزمندگان را.

عصا می‌شود پیران را.

عشق می‌شود محتاجانِ به عشق را...

خداوند همه چیز می‌شود همه کس را..

به شرط اعتقاد؛ به شرط پاکی دل؛ به شرط طهارت روح؛

به شرط پرهیز از معامله با ابلیس.

بشویید قلب‌هایتان را از هر احساس ناروا!

و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف،

و زبان‌هایتان را از هر گفتار ِناپاک،

و دست‌هایتان را از هر آلودگی در بازار...

و بپرهیزید از ناجوانمردی‌ها، ناراستی‌ها، نامردمی‌ها!

چنین کنید تا ببینید که خداوند،

چگونه بر سفره‌ی شما، با کاسه‌یی خوراک و تکه‌ای نان می‌نشیند

و بر بند تاب، با کودکانتان تاب می‌خورد،

و در دکان شما کفه‌های ترازویتان را میزان می‌کند

و "در کوچه‌های خلوت شب با شما آواز می‌خواند"

مگر از زندگی چه می‌خواهید،

که در خدایی خدا یافت نمی‌شود، که به شیطان پناه می‌برید؟

که در عشق یافت نمی‌شود، که به نفرت پناه می‌برید؟

که در سلامت یافت نمی‌شود که به خلاف پناه می‌برید؟

قلب‌هایتان را از حقارت کینه تهی کنید و با عظمت عشق پر کنید.

زیرا که عشق چون عقاب است. بالا می‌پرد و دور...

بی اعتنا به حقیران ِ در روح..

کینه چون لاشخور و کرکس است..

کوتاه می‌پرد و سنگین. جز مردار به هیچ چیز نمی‌اندیشد.

بـرای عاشق، ناب ترین، شور است و زندگی و نشاط.

برای لاشخور،خوبترین،جسدی ست متلاشی
.....
  

 ملاصدرا

نظرات 15 + ارسال نظر
ر.س شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:20 ب.ظ http://parishanie-man.blogfa.com

سلوم فرزونه..
حیف که این ضییفه دلونا شکسته و حسش نی کامنت خش بذارم..

.
خیلی خیلی قشنگ بود پستت..بسی آروم مکنه آدمو..


"قلب‌هایتان را از حقارت کینه تهی کنید و با عظمت عشق پر کنید.

زیرا که عشق چون عقاب است. بالا می‌پرد و دور...

بی اعتنا به حقیران ِ در روح..

کینه چون لاشخور و کرکس است.. "

دمت گرم..
این ملاصدارم چیز عجیبی بوده ها..

آخییی غالبتم عوض کدی..غشششنگه..این حاجی خانمم خو چشم به راهه ماشالاش باشه!!!!!

فیییییییلا.

سلوم راضیه جون
چرا چه بر سرت آورده این ضعیفه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنون. منم خیلی آرومم میکنه. مخصوصا حس نزدیکی خدا توی لحظه به لحظه زندگی....

چیز عجیبی بوده

چشات غششششششنگ میوینه. وووووو چشم به راه

فیییییییییلا تو.

mina شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 ب.ظ

سلام عزیزم...!
آخی خیلی فوق العاده بود داداش...!!

آغا من کی دلتو شکوندم؟
چته تو؟منکه خیلی فا ففا هستم!

قالبتم خیلی نازه...!!
خداحافظ ای عشق!

سلام عزیزم...!!!

شما هم فوق العاده ای داش.

آغاش با توعه

نازی از خودته.

برو موندنت رو به اصـــــــــــــــــــرار نمی خوام
نه هرگز من عشقو به اجـــــــــــبار نمی خوام
هنوزم عزیزم دلت نازنینه
دیگه نیستی عاشق حقیقت همــــــــــــــینه

خدافظ بلنــــــــــــــــــــــــد ای عشق

sang e sabur شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ب.ظ http://www.zaherobaten.blogfa.com

سلام خانوم خوشگله.
قالبت خیلی بامعنا و خوشگله.
این پستتم عمیق و آرامش دهنده و خوشگله.
.
.
.
خوش باشی و شاد به معنای واقعی و پاینده و...
و...
و...
اگه گفتی؟
بگو!!!
بی خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــال...
نه افراط نه تفریط...

سلام عزیزم

نظر لطفته رفیق. خیلی پسندمه.

همیشه با آرامش باشی...
ممنون از خواسته های خوبت.تو هم همینجورررررررررر باشه برات.

بی خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــال

مینا یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 ب.ظ

عه عه!
دیه نمخوام این شعرکا یاد بگیریا...!!
نخون نخون!!اققققققق

این شعرکا گف دلمه به تو فهمیدی؟؟؟؟؟
برو بودنت را به اصرا نمی خوام:)))

مینا دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:06 ب.ظ

شما هم بفرمت برت تو....


اصحابت به هم ریخته؟؟؟؟

behnam دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:31 ب.ظ

سلام وبلاگ زیبایی دارین

سلام
ممنون نظر لطفتونه

seyyed سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ق.ظ http://hossein72t.blogfa.com/

سلام فرزانه خانم جوونیاتون وقتی آپ مکردد خبرمون مکردد ولی حالا نه
خب من شارژ اینترنتم تموم شده بود که اینورا نمیومدم
قالبتون وری گود یعنی خیلی خوبه و وری بیوتیفول یعنی خیلی قشنگه
خب اهنگ میتونت اهنگ حکوم از حبیب بذارت من کدشو دارم اگه خواستت کاامنت کنم براتون
خب فعلا

سلام آقا ســــــــــــــید.
حالا دیه سنی ازون گذشته دیه هوش و حواس جوونیامون برامون نمنده:)

تو پست قبلیم گفتم که مخام زود به زود آپ کنم این خودش خبر حساب نمشه آقا سید؟
پ الهی هیشوق بی شارژ نشت.

نظر لطفتونه. شمام انگلیسیتون وری گوده.

فک کنم آهنگشا گوش داده باشم. دقیق یادم نیس چی بود اگه مشه لطف کند کدشا برام کامنت کند بی زحمتی.

مینا سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:51 ب.ظ

نه!!
من اعصابم سرجاشه!!!
آخییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

همیطری گفتم
دوباره امروز چندبار لپای منو کشیدی داره میسوزتن...
این دفه دیه خشونت نشون مدم...

معلومه حاجی شما خو همیشه اعصابت سرک جاشه.

الان چطو شد؟ آخییییییییی را الکی گفتی؟

جدی کشیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمفهمم حاجی غیر ارادی میکشم
خاطیری دوسکت دارم.
میدونی خو خشونتت تو این مورد جواب نمیده
فردا هم آماده باش

ر.س چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ب.ظ http://parishanie-man.blogfa.com

سلوووم..

شطوری کوشووولووو؟!!(البته این کوشوووولووو برا بعدازاون اتفاق فرخنده و نصف شدن وزنته!!!!!)

همشم خو دم ساختمون ما و بوفه ما و اینا سبز بشو..خب؟!!!!!اگه مارانداشتی چکار مکردی؟!!تاحالا به این فکرکرده بودی؟!!!

فییییلا.

سلووووم بچه

کوشوووولووو خودتی د.... بی مصرف

نذار چیزا دیه هم بگما

بوفه شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برو راضیه یتا معاد پکیده مال شماهه و اون استراحتگاه پرزیش.

شما اگه عدل ما نبود مخاسد چکاکند؟؟؟؟؟؟؟

فیییییلا

sang e sabur پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:33 ب.ظ http://www.zaherobaten.blogfa.com

سلام
آیا می دانستید؟
وقتی یه نفر میگه قراره تند تند آپ کنم یعنی چه؟
یعنی حداقل سه روز یک بار آپ کنه.
هل هذا آیا do you know it؟( تعجب نکن این تکه کلام منه)
در کل یعنی: اینو می دونسی؟

مممن دیگه حرفی ندارم

سلاممممممممممممم

عـــــــــــــــه جدی یعنی سه روز یکبار آپ میکنه؟!!!

هل هذا KNOW موارد استثنایی هم وجود دارد؟؟؟؟؟؟

دیگه فصل امتحاناته نمیرسیم خیلی زود آپ کنم خو رفیق جون

mina جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام.
خب اعصابم سرجاشه دیه.مسخره که نمکنی؟

نمیدونم.یادم نیست چرا آخی گفتم!!!

نکش دیه اووووووووف مشه!!!
اصن جیزه دست بهش نباید بزنن...!!!
میدونی خو خیلی زود عصبی و خاااااار مشم...!!!

تو غلط کردی که فردا آماده باشم...!!!

مگم این حاجی خانوم داره چیشیا نگاه مکنه؟
خیلی شبات تو مده وقتی اون چادرک قهوه ایت سر مکنی و دم خونه تون وایمسی تا من برسم

سلاممممم مینیج
نه مسخره چیه! حقیقتیه دیگه، شما اعصابت همیشه میزونه و سرجاشه

نـــــــــــــــــــــه تو زودی عصبی وخاااااااار نمشی. مخام بکشم.

خوب دیدی که فرداش ندیدمت.

فک کنم حاجی خانم داره به طبیعت نگاه مکنه و خدا را حس مکنه

خیلی لوسی مثل منه با چادرم

چادرک قهوه ایم را بی بی فاطمه سوزوندن

seyyed شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:41 ب.ظ http://hossein72t.blogfa.com/

سلوووووووووم فرزانه خانم قرار شد زود به زود آپ کنته
نه دیه این خبر حساب نمشه
به نظرتون قیافه من شبیه نوکرا هه که برم کدشا پیدا کنم
چشم بیت لطف کردم کدشا پیدا کردم

<!-- Begin Code Music --><script>l="1";id="2660";sid="0";auto="1";color="0C49B2";server="file";</script><script src="http://www.sedayab.ir/code.js" type="text/javascript"></script><br><a href="http://www.sedayab.ir" target="_blank">صدایاب</a><!-- End Code Music -->

سلوووووووووووووووووم آقا سید
عه حساب نمشه!!!
پس امبار خبرتون مدم.
ای بابا خودتون گفتد خو کدشا دارد ما هم گفتم بدتون بی زحمتی!

خیلی لطف کردت دس مریزا. منم براتون گذاشتم آهنگش را روی وب خشتون شه.

فرزاد شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:42 ب.ظ

سلام چطوری دیه محل ما نملین کارده خاله ما هم هم نباشه غضنفر خووووووووووویلی نامردی درزم موخوای خالم لوش بدم ببینی چه کار من کرده؟خیلی این دستت وحشتناکه هیچی ادب یادش ندادی

ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام شازززه پسر.

ما کی باشم که محل شما نذارم آق مظفر

بلللللللللللللللللللله بوگو بیبینم چیکار کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرزاد اینجا دیگه راحت میتونی حرفایی که خاله مینا مزنه را بهم بگی. دیگه دستش به مانمرسه

دختر کوهستان جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ق.ظ http://niirvana.persianblog.ir/

خدایا
این دلتنگی های ما را هیچ بارانی آرام نمیکند
فکری کن
اشک ما طعنه میزند به باران رحمتت . . .

ممنون فاطمه جونم خیلی قشنگ بود...

مهدی یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ق.ظ http://abr-e-khakestary.blogsky.com/

سلام...اول ممنونم از اپ قشنگتون...من عاشق ملاصدرام...اما با وجود علاقه به ملاصدرا،فلسفه،اعتقادات،خدا،وهمه اینها اینو باید بگم که گاهی اوقات خدا خیلی سختگیر میشه...اونقدر که نمیبینه بندش دیگه نای موندن نداره...نه میکشه ونه کشته شدنو تحمل میکنه...

سلام آقا مهدی

خواهش میکنم ممنـــــون از حضور شما

قبول دارم بعضی وقت ها انقد سختی زیاد میشه که آدم نای موندن را نداره. ولی این سخت گیر بودن خدا را نشون نمیده. خدا خودش خودش گفته دنیا دار مکافاته.
توی این سختی ها و بد حالی ها اگه از ته دل به خدا پناه ببریم خودش خیلی کمکمون میکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد